Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

Τα αρχαία ελληνικά γλυπτά υποφέρουν στην εμποροπανήγυρη που λέγεται Βρετανικό Μουσείο!!!

Τα αρχαία ελληνικά γλυπτά
υποφέρουν
στην εμποροπανήγυρη
που λέγεται Βρετανικό Μουσείο!!!

Πρέπει να γυρίσουν όλα πίσω…
Και κάποτε θα γυρίσουν…

ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ του Γιώργου Λεκάκη
Ξαφνικά και για μια σπουδή, ο δρόμος μας, μας έβγαλε στο Λονδίνο.
Κι ο δρόμος της καρδιάς μας, μας έδειξε τον δρόμο για το Βρετανικό Μουσείο…
Εκεί, όμως, είδα και κατέγραψα απίστευτα πράγματα!
Κι ενώ νόμιζα ότι θα εισερχόμουν σε ένα ευαγές επιστημονικό ίδρυμα πολιτισμού, βρέθηκα ξαφνικά σε μια εμποροπανήγυρη, ένα παζάρι πολιτισμικών προϊόντων, από χώρες και λαούς, που γενοκτόνησε και καταλήστευσε η Βρετανία, όταν κάποτε αυτοαποκαλείτο Μεγάλη…

Φωτ.:Γ. Λεκάκης.

Τα γλυπτά του Παρθενώνος είναι εντελώς απροστάτευτα στο Βρετανικό Μουσείο! Απροστάτευτα από οιονδήποτε κίνδυνο, φυσικό ή τεχνητό!
Δεν τηρούνται ούτε καν οι στοιχειώδεις κανόνες φύλαξης.
Κατ’ αρχήν η είσοδος στο Μουσείο είναι ανεξέλεγκτη, αφού μας έκαναν μόνον υποτυπώδη οπτικό έλεγχο στα σακκίδια, και δεν υπάρχουν ειδικά μηχανήματα ελέγχου με ακτίνες, όπως υπάρχουν στο Μουσείο της Ακρόπολης και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Ο αρχαίος ελληνικός λέων... στην καφετέρια...
Φωτ.:Γ. Λεκάκης.

Εν συνεχεία κατά την είσοδο στο Βρετανικό Μουσείο νομίζαμε πως… μπερδευτήκαμε και μπήκαμε σε καφετέρια, ακόμη χειρότερα σε λαϊκή αγορά…
Στον προαύλιο χώρο είναι στημένοι πάγκοι με καφέδες και κέικ, πλάι στα αρχαία μνημεία… ενώ στην μέση είναι στημένο το παζάρι με χιλιάδες αντικείμενα προς πώληση… Δεν φτάνεις στις εισόδους για τις πτέρυγες με τα αρχαία μνημεία χωρίς να περάσεις από αυτό το παζάρι, με την ελπίδα των υπευθύνων πως κάτι θα αγοράσεις…

Είμαστε ήδη μέσα στο... Μουσείο!
Αριστερά το... παζάρι... Περάστε κόσμε! Δεξιά τα εκθέματα...
Φωτ.:Γ. Λεκάκης.

Κι ενώ σε έχουν παραμυθιάσει πως «…κοίτα τι καλοί που είμαστε, δεν πληρώνεις εισιτήριο…», παντού γύρω-γύρω και σε κάθε είσοδο πτέρυγας υπάρχουν «κουμπαράδες» για να βάλεις μια… δωρεά / donate 5 λίρες / αλλά και... euros να αφήσετε όλα ευπρόσδεκτα… Brexit και eurosμαζί...


Γεμάτοι οι «κουμπαράδες» από 5λιρα και 5ευρα, τουλάχιστον… Μα, φυσικά… έτσι δεν θα είναι υποχρεωμένοι να δηλώσουν απολογιστικά στους δικαιούχους λαούς πόσα εισέπραξαν από την εκμετάλλευση των κλεμμένων μνημείων… Γιατί πολύ καλά γνωρίζουν και πως είναι και κλέφτες και κλεπταποδόχοι και πως θα κληθούν να πληρώσουν κάποτε…


Και αφού διατηρήσεις την αυτοκυριαρχία σου για να έλθεις σε (επι)κοινωνία με το κομμάτι του εαυτού σου που σου λείπει, και αυτοί σου έχουν παράνομα αφαιρέσει και συνεχίζουν παράνομα να κατακρατούν, φτάνεις στην πολυπόθητη είσοδο για την αίθουσα του Παρθενώνος
Εκεί συνειδητοποιείς πως δεν υπάρχει επιγραφή για την Καρυάτιδα…

Φωτ.:Γ. Λεκάκης.

Η φωνή της οδηγεί τα βήματά σου πίσω από το κλεμμένο ολόκληρο μνημείο τηςΛυκίας...

Το αρχαίο ελληνικό Μνημείο της Λυκίας...
Ξαφρισμένο ολόκληρο...
Φωτ.:Γ. Λεκάκης.

...Όπου σε μια κρυμμένη αίθουσα, να ‘την μπροστά σου, η Καρυάτις, η λυγερἠ, σε καλεί να την πάρεις πίσω στην Πατρίδα… Και βάζεις τα κλάματα, κλαις με αναφιλητά… Το κλάμα σου ενώνεται με το δικό της… Η κραυγή σου με την κραυγή της, η οργή σου με την οργή της… όχι δεν έπρεπε να ήσουν εδώ, ούτε κι ο κίοναςπου στέκεται μόνος κι επιβάλλεται στον χώρο…

...Και ένας μοναχός ολόκληρος ιωνικός κίονας του Ερεχθείου!
Φωτ.:Γ. Λεκάκης.

Σου λείπουν οι αδελφές σου και τους λείπεις…
Σου ανήκουν και τους ανήκεις… Και μαζί ανήκετε στο χώμα που σας ανάστησε και σας κράτησε και σας ζητεί… Και μια παράξενη έλξη μας ενώνει όλους μαζί… Τρέμω στην αίσθηση των χιλιετιών που ενώνονται τώρα σε μια στιγμή για πάντα, μια που χρόνος δεν υπάρχει…
Κι η Καρυάτιδα είναι εκεί, κι η Καρυάτιδα είμαι εγώ που βρίσκω την σύνδεσή μου, που ενώνομαι με τα κομμάτια μου, που είμαι ολόκληρη, ένα με την Διάνοια που δημιούργησε αυτά τα Έργα, που δεν είναι απλά σμιλευμένο μάρμαρο, αλλά Πνεύμα και Αλήθεια και Φως

Η απαχθείσα κόρη, η σεμνή, η λυγερή, η Καρυάτις...
Φωτ.:Γ. Λεκάκης.

Και μπαίνω στην αίθουσα του Παρθενώνος…
Βαρβαρισμός, ασέβεια… Και αντι-επιστημονικότητα: Τα γλυπτά είναι στημένα… ανάποδα! (Ίσως γιατί… ανάποδοι είναι οι Άγγλοι, που οδηγούν ανάποδα, κλπ.).

Οι άσχετοι ανάποδοι Βρετανοί, τα έχουν στήσει ανάποδα...
Φωτ.:Γ. Λεκάκη.

Τα αγάλματα υποφέρουν από την οχλαγωγία, την απαιδεία…
Καμμία προστασία… ένας φύλακας στην είσοδο που δεν ασχολείται… Όποιος θέλει μπορεί να κάνει ό,τι θέλει στην αίθουσα, δίπλα από τα αγάλματα, μπροστά από τα αγάλματα, πίσω από τα αγάλματα. Όποιος θέλει μπορεί να τα αγγίξει, να ασελγήσει, να βγάλει όποια φωτογραφία θέλει, να κάνει και να πει ό,τι θέλει ανεξέλεγκτα και ασεβέστατα. Στο Μουσείο της Ακρόπολης και στο Αρχ. Μουσείο Αθηνών υπάρχει φύλακας κάθε 5 μέτρα, που ελέγχει μέχρι και τι φωτογραφίες θα βγάλεις, αφού απαγορεύεται, και σωστά, να φωτογραφηθείς με τα αγάλματα, θεωρείται, ορθώς, προσβολή και ιεροσυλία…
Τα αρχαία ελληνικά αγάλματα πνίγονται στο Βρετανικό Μουσείο!
Δεν μπορούν να ανασάνουν, ασφυκτιούν σε έναν χώρο που δεν τα σέβεται, δεν τα νιώθει, δεν τα αναγνωρίζει ως πνεύμα, αλλά μόνον ως λάφυρο αποικιοκρατίας και ως μέσον προσπορισμού χρηματικού οφέλους και δανεικού ψεύτικου κλέους… 

Οι επισκέπτες... τρώνε και πίνουν, κάτω από τα αρχαία τέχνεργα,
εδέσματα που πουλά... καντίνα εντός του Μουσείου!
Φωτ.:Γ. Λεκάκης.

Τα αγάλματα φωνάζουν να γυρίσουν πίσω… και θα γυρίσουν…
Το άρμα του Ηλίου και το άρμα της Σελήνης είναι έτοιμα!!!
Καλή Πατρίδα αδέλφια!!!

Για την νομική τεκμηρίωση του Επαναπατρισμού των Γλυπτών βλ. 
Μ.Βέργου "The Repatriation of Cultural Treasures as an International Custom", ιδίως σελ 91 επ. Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία, Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Νομική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Διαδικτυακή Βιβλιοθήκη ΠΕΡΓΑΜΟΣ,  https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/2686575

http://www.arxeion-politismou.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου